همشهری آنلاین: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای کلاهبردار فعال در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای خبر داد.

ماهواره

سردار عباسعلی محمدیان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: این باند با طراحی یک مسابقه نظرخواهی درباره موضوعات مختلف از طریق زیرنویس در برخی ازشبکه‌های ماهواره ای ازمخاطبان می‌خواست گزینه صحیح را به چهار شماره تلفن همراه اعلام شده ، پیامک کنند.

وی افزود: وقتی پیامک‌ها ارسال می‌شد اعضای این باند با برقراری تماس، به فرد شرکت کننده خبر می‌دادند؛ برنده یک تلویزیون ال ای دی ،ال سی دی، لپ تاپ یا دیگرکالاهای ارزشمند صوتی - تصویری شده است.

سردارمحمدیان گفت: کلاهبرداران از طعمه‌های خود می‌خواستند برای ارسال جایزه هزینه 130 تا 500 هزار تومان و حتی بیشتر را به شماره حساب‌های اعلام شده واریز کنند.

وی افزود: براساس اعتراف اولیه ،این باند حرفه‌ای در مدت هشت ماه فعالیت خود حدود 3 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده که پلیس معتقد است این کلاهبرداری میلیاردی بسیار وسیع‌تر از رقم اعتراف شده است.

سردار محمدیان گفت: برای مثال کلاهبرداران حرفه‌ای این باند فقط در یک قلم 80 شماره حساب را با مدارک افراد معتاد و فاقد هویت همراه با آدرس‌های مجهول افتتاح کرده‌اند تا کسی به حساب‌های آنها دسترسی پیدا نکند.

وی به ردیابی اموال و مبالغ کلاهبرداری اعضای این باند متلاشی شده اشاره کرد و افزود: این موضوع همچنان در دست بررسی و پیگیری است.

سردار محمدیان همچنین از شکایت مدیرکل امور حقوقی رسانه ملی از اعضای مجهول الهویه این باند مبنی بر جعل نام شبکه‌های مختلف صدا و سیما برای اغفال مخاطبان رسانه ملی خبر داد.

وی گفت: رسانه ملی در شکایت نامه خود خواستار پیگیری این موضوع برای حفظ و صیانت از حقوق مادی و معنوی این رسانه و مخاطبانش شده است.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه پلیس با انجام اقدامات ویژه موفق به دستگیری سرباند و اعضای دیگر این باند حرفه‌ای شد افزود: متهمان و جزئیات تکمیلی این پرونده برای رسیدگی به مقامات قضایی تحویل شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: افرادی که مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می‌توانند برای طرح شکایت به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 354035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha